Sneaky Mathilda

Det är så himla roligt att tjuvlyssna på folk, tänk vad mycket roligt folk har för sig. Johannes och jag satt och studerade idag, då kom två killar och satte sig vid bordet bredvid ( med andra ord, ganska svårt att låta bli att lyssna ). Efter en liten stund ringer båda killarnas mobiler och en av killarna går därifrån för att prata. Kille 2 sitter kvar, han verkar prata med sin flickvän.

Kille: Ja, just det du hade ju tenta.
...
Kille: Jag tänkte äta vid halv ett, ett. Jag måste ju jobba sen så det är ju bra om jag inte äter så tidigt. Jag åt ju frukost vid nio också.
( Tjejen håller inte med och det verkar som hon är jättehungrig eftersom hon haft tenta. Hon vill ändra det till att de äter vid halv tolv, tolv ist. )

Samtalet slutar med att killen ger med sig och de bestämmer sig för att träffas vid kvart i tolv.

Kille ( surt ): Då fick du ju som du ville iallafall.

Man kan ju fundera på vem det är som bestämmer i det förhållandet. Noteras bör, att samtalet håll på i säkert 15-20 min och de dividerade fram och tillbaka. "Välj dina strider" var det någon som så klokt sa på Lovisas möhippa och det ligger ganska mycket i det. Det känns ganska dumt att sitta och bråka om en halvtimme hit eller dit. Och ärligt talat, hur svårt är det att bre en smörgås och vänta nån timme?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback