Snö!

Det är så härligt när man vaknar och det ligger ett litet täck med snö utanför fönstret. Snart är det faktiskt jul!

Madagaskar 2 var bra, inte lika bra som ettan, men klart sevärd. Det är inte så smart att trycka pizza innan man går på bio dock. Både Johannes och jag var jättetörstiga genom hela filmen och vattenflaskan tog slut alldeles för fort.

Idag blir det jobb 12:30-18:20. Vilket innebär att jag måste åka härifrån med buss klockan elva. Det är nog det trökigaste med jobbet, att kommunikationerna inte är något vidare. Det tar en halvtimme med cykel, men efter att jag klantade mig så tror jag att jag skipper cyklandet tills det blir barmark igen. Att ta sig dit är dock inte lika troxigt som att ta sog hem. Om jag har flyt så slutar jag vid tjugo över, fem i halv och hinner då med en buss osm går fem över halv. Om jag har oflyt och missar den bussen så går inte nästa förrän åtta(!) En gång slutade det med att jag och en tjej promenerade hem ( i inte så fotriktiga skor ) vilket resulterade i ganska så ömmande benhinnor. Jag ska nog skicka en insändare någonstans, för visst måste det vara fler i Marieberg som har detta problem?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback