Back at the university

Mhm, så satt man här igen, tredje våningen forum. Idag utan någon riktig uppgift, ska försöka hitta lite information om svenskhet och har inte plockat med mig några böcker. Jag får helt enkelt ta och googla i frågan. Hungrig är jag också, men svensk som jag är så tar det emot att be de vid bordet bredvid att kolla mina grejer medan jag går och värmer...hmmm

I helgen ska jag på värddagarna i Sthlm. Jag och VUF-gänget far på fredagen och sen kommer 10 till på lördag. Värdar från hela Sverige kommer att vara där för att lyssna på föreläsningar och prova jympapass. Det är min första gång så jag vet inte riktigt vad jag har att förvänta mig. Jag hoppas att det blir kul iallafall. Enda negativa är att melodifestivalen är på lördag kväll och då ska vi festa...Har dock några tjejer i VUF-gänget som om möjligt är ännu mer schlagertokiga än jag så vi hittar nog på något : )

Fick punktering i fredags, Johannes var snäll och bytte innerslang och så trodde vi att allt var väl. Sen i lördags skulle vi cykla till Elin och Johan för att hjälpa dem med vindsröjning. Lagom till Strömpis var däcket platt igen...Johannes cyklade och köpte ett nytt däck och igår morse bytte vi igen. Jag upptäckte orsaken till punkan, en pytte-pytteliten spetsig sten som hade kilat sig in i däcket och låg emot innerslangen. Helt sjukt, maximal otur. Ska lägga ut en bild på stenen sen....Nu funkar cykeln, men igår kom det massor med snö istället så idag fick cykeln stå. Lite tråkigt, för det var jätteskönt att komma igång att cykla.

Nu ska jag försöka mig på lite skrivande igen, eller kanske tar jag mod till mig och ber tjejerna bredvid att kolla mina grejer, det kurrar i magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback