Måndag

Sitter här och lyssnar på "Äntligen morgon" och spelar Spindelharpan. Såna är mornar är ganska mysiga, bara soft.

Planen var egentligen att cykla med Johannes mot universitetet fast stanna vid Elin och Johan och hämta penslar och färg (som vi glömde där i veckan). Planen gick dock i stöpet pga vädret och att Johannes då bestämde sig för att ta buss. Då blir det plan två, dvs lite soft, lite städ och öva körstämmor.

Mathilda ska ju vara med på Rising Stars. För er som är oinvigda i detta engagemang så är det en avslutningskonsert för Kulturskolan i Karlskoga. Engagemanget har tidigare gått under namnet "Kulturskolans dag". Alla elever på Kulturskolan, inklusive dansare och bildelever samlas för att under ett särskilt tema ha en konsert i slutet av terminen.

Tidigare år har Trazan varit konfrencier (tema Trazan och Banarne), Anders Lundin och Kerstin Ryhed, Anders och Sören (Sune-tema) mfl. Det var ju några år sedan jag var verksam på Kulturskolan, men just årets artist är en personlig favorit och därför hoppar jag med i kören igen. Artisten är Helen Sjöholm och temat är musikal, niiice : ) ikväll är alltså första repet med den lite mindre grupp som ska få sjunga en av mina favvolåtar från Chess tillsammans med Helen. Så det är väl kanske ganska bra att det regnar så att jag får tillfälle att öva ordentligt.

Så om ni inte har något särskilt för er 27 maj, kom förbi Karlskoga och gå på en superföreställning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback