Rolig historia

Måste bara får berätta vad som hände häromdagen:

Johannes och jag spelar ju som bekant mycket Yatzy och yatzyspelat ligger alltsomoftast framme på köksbordet eftersom vi spelar till de flesta måltider. Dock så hade vi inte spelat på några dagar, men yatzyt hade legat framme. Jag fick för mig att jag skulle spela, men insåg ganska snart att det fattades en tärning. Vi letade överallt på köksgolvet, under soffan, under kökshyllan, ja, i princip överallt. Men tärningen var som bortblåst.

Jag hade dammsugat dagen innen och vi funderade över om jag hade kunnat dammsuga upp den. Vi kom dock på ganska snart att det borde ha låtit ganska ordentligt om jag skulle ha lyckats med det. Men vart var då tärningen?

Vi gav upp letandet och jag tog en tärning från ett annat spel. en stund senare öppnar Johannes ett av köksskåpen och möts av detta:



Johannes och jag är även ganska fixerade vid tillsatser i maten. Johannes hade tagit fram tårtbottnarna som han skulle använda till min tårta och skulle kolla just tillsatser. Så på något sätt har tärningen lyckats kilas fast imellan plasten, utan att Johannes märkt nåt och han har även ställt in den i skåpet, med tärningen utåt utan att märka något.

Ganska roligt : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback