En märklig dag

Eller snarare förmiddag kanske. Åkte in tidigt med Johannes, tänkte sitta och läsa innan föreläsningen. Så långt allting väl.

Sen började föreläsningen. Idag var första föreläsningen på ny delkurs om arbetsmiljö och jag hade mina förhoppningar om att denna delkurs skulle bli något mindre rörig efter att vi lämnat feed-back på den förra. Icke.

På förra delkursen hade vi en gruppindelning, denna indelning skulle enligt ett schema som legat ute väldigt länge även gälla på delkurs 2. Några veckor innan förra delkursens slut så lades en ny gruppindelning ut (vilket inte gjorde mig något eftersom jag inte funkade med förra gruppen), detta ledde till att vissa fick nya tider och salar för seminarier än vad som tidigare sagt. Detta är ju ändå ok eftersom det skedde några veckor innan.

Idag. Tyckte lärarna annorlunda än vad som står på schemat och ändrar återigen tider och salar. Förvirringen och irritationen var ett faktum. Jag var så jäkla förbannad och försökte verkligen få dem att ändra sig och bara köra enligt schema, de gav ingen anledning till varöfr de skulle ändra. Antagligen så hade de bara inte koll.

Fler försökte, men inget lyckades. Till slut så var det en tjej som föreslog att vi inte skulle diskutera detta på föreläsningstid och då la de ner utan något ordentligt beslut. Spännande. Jag skickade iväg ett halvargt mejl till lärarna förut, vi får väl se vad som sker. Seminariet är inte förrän fredag så förhoppningsvis löser det sig innan dess.

Märkligast av allt under föreläsningen vad nog ändå att jag blev bjuden på fest av en tjej som jag aldrig pratat med förut. Hon satte sig bredvid mig och vi småpratade lite och sen tyckte hon att jag skulle komma på hennes fest på fredag. Mycket mystiskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback