Föreläsning med Schulman

Idag var jag och lyssnade på Alex Schulman på universitetet. Jag följer ju hans blogg dagligen och tycker att han skriver jäkligt bra, numera är bloggen också trevligare sen han fick barn.

Då kan det väl vara på sin plats att även lyssna till vad han har att säga, särskilt som det handlade om nätverkande. Han var helt ok att lyssna på, lite nervöst intryck och han hade inte mycket ögonkontakt. Han berättade om att hans "karriär" nästan enbart berodde på hans nätverk och inte utbildning och uppmanade oss att gå ut på krogen.

Jag var tvungen att gå fram efteråt och säga hej, sa väl nåt halvintelligent om att jag gillade hans blogg osv. Nu kan jag iallafall skriva upp på "gjort"-listan att jag skakat hand och pratat med Alexander Schulman, vad nu det betyder. Där får händelsen sällskap med: träffa Joel och Benji Madden, krama och prata med Martin Stenmarck, sjunga med Helen Sjöholm...och nåt till.

Funderar på om jag ska få ändan ur vagnen och baka lite bröd. Det är inte så avancerat som det kanske kan låta. Johannes och jag har köpt en brödmix som vi ska prova. Det blir intressant, jag återkommer med resultatet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback