Halvvägs till helg

Det är så många som redan på måndagen börjar räkna ner till nästa helg. Jag är en av dem ibland, om jag inte ska jobba nästkommande helg. Varför är det så egentligen? Är det verkligen så dödstråkigt i veckorna att man måste börja längta redan på en måndag? Och är det verkligen så tokkul på helgen att man längtar så mycket efter den?

Varför inte bara vara nöjd här och nu?

Jag förstår såklart att de allra flesta längtar efter att få vara tillsammans med respektive eller familj på helgen och att det är skönt att slippa måsten. Men att tokfokusera på 2 dagar i en vecka istället för att fokusera på att ha roligt hela veckan är väl lite tokigt? Eller?

Det var veckans filosofi :) Jag hoppas att när jag skaffar mig ett jobb så blir det ett jobb som jag tycker att det är roligt att gå till. Alla jobb är inte roliga jämt, men jag vill inte känna att jag längtar ihjäl mig till helgen redan innan den är slut.

Jag har faktiskt mött några människor som älskar sitt jobb, en är Johannes bror Simon. Jag har nog aldrig mött en människa som tycker så mycket om sitt jobb. Underbart att se! Så vill jag också ha det! (Ska bara komma på vad det ska bli, jag vill nämligen inte jobb på Scania, eller, varför inte?)



Idag blir det ledighet, detta pga lite klantighet från mitt håll. Jag lyckades missa att vi skulle beställa en bok från Stockholms universitets hemsida och nu har jag inget att läsa...Så idag blir det soft, ska dra till Willy och stan och handla lite och sen ikväll så åker jag och Johannes till Kga för att se på Isabella (min lillasyster) när hon får stipendium.

Där blir det översovning och imorgon har jag bokat ansiktsbehandling. Jag fick det i julklapp, men har inte utnyttjat den än :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback