Halleluja!!

Min tes att alla sociologer är supertråkiga har krossats. Alternativt så var dagens föreläsare undantaget som bekräftar regeln. Jag hoppas på det förstnämnda.

Tänk, idag tyckte jag att sociologi var roligt. Varför kan vi inte få ha denna människa jämt!?

Hon pratade så att man förstod, drog paralleller med den verkliga världen och använde ordet bullshit massor med gånger. Det jag gillade allra bäst var att hon inledde med att säga att postmodernism/senmodernism/flytande modernism alla är olika uttryck av olika teoretiker för i princip samma sak. Hon lite lätt förlöjligade dem, I love it!


Kommentarer
mamma

Skönt för dig att få en sådan föreläsare :)

2010-05-17 @ 21:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback