Bussromantik

Idag var jag på riktigt ute från lägenheten på 3 dagar, skööönt! Seminariet gick ganska bra om man räknar bort ett ständigt kliande i halsen. Nu är jag hemma iallafall och kan hosta och snyta mig hur mycket jag vill =)

Jag färdades givetvis med buss idag eftersom jag inte är helt kry. Det är ganska drygt att åka buss, men kul att studera människor.

När jag skulle åka hem och stod och väntade vid busshållplatsen hände en rolig grej. Jag stod under mitt paraply och bredvid mig stod ytterligare en tjej under ett paraply. Efter en liten stund kom en kille till hållplatsen, han kollade i sin busstidtabell och såg sådär lagom frågande ut. Han vände sig till tjejen och frågade henne om hur lång tid bussen skulle ta till Resecentrum. Tjejen började förklara, han hade tydligen tittat på helt fel tabell och hon höll en lång utläggning om hur busstrafiken i Örebro fungerade.

När de pratat klart om bussarna började killen fråga lite smått om henne och de pratade på ända till bussen kom. Väl på bussen så satte de sig på platser nära varandra och fortsatte samtalet. De redogjorde nästan för hela sin livsberättelse. Hon var från Arvika och hade precis fyllt 21, hon skulle ner på stan och köpa en present för hon var inte säker på att presenten hon beställt från nätet skulle komma. Hon skulle nämligen på både födelsedagskalas och dop i helgen hemma i Arvika. Pappan som arbetade i Eskilstuna skulle ta vägen förbi Örebro till Arvika osv...

De hade båda nollningen gemensamt och det pratade de också ett bra tag om.

Själv satt jag bara och väntade på hur de skulle lösa tillfället när någon var tvungen att kliva av bussen. Tyvärr så fick jag aldrig se det eftersom de båda gick av vid resecentrum och tog sällskap bortåt. Sjuuuukt nyfiken är jag på hur det slutade!!!


Kommentarer
Anna Ö

Ja shit vad nyfiken man skulle vara, får väl hoppas på happy ending :-) kul med lite vardagsromantik/flirt :-) minns en resa med pendeltåg i sthlm som det var spänning i om än vi aldrig prata så utbytes blickar från det att han eller jag kom på tills han skulle av, det var himla trevligt :-) förgyllde min dag då kan man lugnt säga :-)

2010-09-16 @ 15:49:26
juliasbullar.blogg.se

chaarmig buss du, såg en liknande bil när vi va i usa. tror ajg la ut bild för några dagar sen :D

2010-09-16 @ 21:35:28 | http://juliasbullar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback