Lekhelg!

I helgen har vi varit i Sthlm. Vi brukar hyra en Toyota IQ på Statoil, men den här gången hade Johannes hittat ett nytt ställe. Dessutom med 100:- billigare hyra/dag. Fortfarande en Toyota, men istället en Yaris, med automat. Automat är inte bra, inte på Yaris iallafall. Så nu vet ni det.

Helgen har varit supermysig, vi åkte i lördags förmiddag. Första stoppet blev hos Johannes bror David med fru Ulrica, dotter Astrid och nya lilla Folke (?, namnet inte helt klart). Där hängde vi hela lördagen, det lektes och softades, ska lägga upp en bild på den fantastiska snögubben sen.

På söndag förmiddag åkte vi en sväng till Lovisa, Niclas, Åke och Ivar. Det blev en kortvisit där då de fortfarande var lite sjuka. En fika hanns det med iallafall och Johannes fick springa några varv runt i lägenheten med Åke.

Lunch och eftermiddag spenderades hos Britta, Fernando och Elia (som fortfarande är den gladaste ungen jag mött). Pulkaåkning, kladdkakemuffins, brädspel och lite Ice Age hann vi med innan vi åkte hem till Örebro.

Idag är det måndag. Jag har endast en föreläsning den här veckan och trodde att jag skulle vara sysslolös. Var precis inne på Blackboard (plattform där studiematerial läggs ut) en sväng och insåg att så skulle det inte bli. Massa sidor text att läsa och presentera på torsdag och dessutom övningsfrågor. Jobb tisdag och onsdag eftermiddag gör att jag får vara lite effektiv. Helt klart görbart, men jag får lägga manken till lite.

Värda på Öster avslutar denna arbetsdag.

Trevlig måndag på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback