Den mystiska lådan

Den här lådan finns i städskrubben i vår lägenhet.

Det är inte vi som skrivit "Snören" på lådan utan någon tidigare hyresgäst. Hela tiden vi har bott här har jag funderat på vad det kan ha varit för sorts snören...De måste ha varit himla viktiga eftersom de fått en egen låda som dessutom är märkt. Av handstilen att döma så gissar jag att det är någon äldre person som skrivit ordet. Vad använder man snören till överhuvudtaget egentligen? Jag kan inte komma på en endaste gång som jag använt snören på ett bra tag. Hjälp!?


Kommentarer
Malin

Är personen som min mormor så gör de av med ett par rullar i månaden... Det går bra att snöra allt från fryspåsar, soppåsar, matkassar, tidningar, godispåsar, godiskartonger, kuvert, osv...

Själv sträcker jag mig til paket:)

2011-03-04 @ 15:09:46
Louise

Sätter en hundring på att personen ifråga var dement och hade fixerat sig vid snören. Jag tycker mig ha sett det där förr. :)

2011-03-04 @ 22:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback