Det dåliga sjuksamvetet

Alltid när jag är sjuk och behöver stanna hemma så slåss jag med mitt dåliga samvete.

På något vis känns det som att alla andra minsann inte stannar hemma bara för att de är sjuka. Folk jobbar och är i skolan ändå. Så litegrann känns det som att jag är liite klenare än alla andra bara för att jag väljer att stanna hemma.

Sen innerst inne så tycker man ju att det är lite mysigt att ligga på soffan (iallafall de första dagarna) och att trivas med att ligga hemma på sofflocket är väl inte heller helt ok. Mer dåligt samvete.

Just nu är jag i det sista dåliga sjuk-samvetes-stadiet - snart frisk-stadiet. Jag känner mig hyfsat pigg i kroppen och så, men slåss med hostattacker. Igår eftermiddag hostade jag i säkert 5 min i sträck. Tänk om det händer på en föreläsning? Då till frågan, ska man åka in eller stanna hemma?

Så som vår kurs är nu så har vi ej obligatorisk föreläsning på förmiddagen och obligatoriskt seminarie på eftermiddagen. Läraren lägger inte ut någon föreläsningspresentation på Blackboard.

Jag har missat 2 (snart 3 föreläsningar) och 1 seminarie. Jag vill ju inte missa något mer obligatoriskt, men pga att man missat en massa föreläsningar så är det ju massor som jag inte har koll på. Har ju inte heller orkat/vetat hur jag ska sätta mig in i det som gåtts igenom. Massive dåligt samvete.

Hur som helst. Jag tänker strunta i föreläsningen för att kunna orka gå på seminariet. Dessutom ska jag jobba imorgon och vill verkligen orka med det. Så får det bli.

Nej usch hörni. Det här var inget bra pep-talk. Nu kör vi tisdag!!

Kommentarer
Nina

Sv. Nej precis! Jag tycker inte hon är speciellt vacker över huvud taget! :P



Mår du bättre?? :)

2011-03-23 @ 12:30:44 | http://stuck.blogg.se/
Nina

Btw. Jag störtgrinar också till förlossningsprogram. "En unge i minuten" är farligt ;)

2011-03-23 @ 12:35:56 | http://stuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback