Penicillinkur

Det blev en eftermiddag på vårdcentralen igår. Jag satt här i min ensamhet och grät av smärta och efter en konsultation med mami så ringde jag vårdcentralens akutnummer och fick en tid direkt.

Sköterskan gjorde ett test för att se om det var halsfluss, vilket det inte var. Som tur var fanns det läkare där igår så jag fick en id där direkt (annars får man åka över hela stan för att träffa läkare.) (Vilket jag nästan hade kunnat tänka mig att göra igår).

Att läkaren var läkare övergår mitt förstånd. Han pratade jättetyst, på skånska och dessutom sluddrigt. Jag vet alltså inte riktigt vad som var fel på mig, men fick penicillinkur utskrivet iallafall. Allt gick så fort, han tittade i min mun i 2 s, sluddrade något, sen lyssnade han på mina lungor och sluddrade ytterligare något. Till slut fattade jag att jag skulle få medicin och lyckades väl samla mig själv för att ställa några frågor.

Hade jag inte varit så trött efter att ha suttit på vårdcentral i 2 h, plus feber, plus inte ätit något sen frukost så hade han nog fått sig en utskällning.

Som tur var kostade inte besöket något och penicillinet var inte så dyrt.

Tack till snälla Elin och Johan för att vi fick låna bil och åka till apoteket. Och jättemycket tack till min underbara pojkvän som fixade allt igår!

Har haft supersvårt att sova, drömmer askonstigt och vaknar hela tiden av att det gör ont. Hoppas verkligen att penicillinet kickar in idag och att jag kan få iallafall liiite lindring!

Trevlig helg på er!

Kommentarer
Anonym

Hoppas du blir bättre nu då!! :)

Jag blir också irriterad på läkare. I Arvika har vi många utländska läkare och jag förstår nästan aldrig vad de säger. Man får liksom gissa sig fram för jag vill inte fråga "va sa du" tusen gånger :P En gång när jag inte hörde vad en sa så ursäktade jag mig och sa "vad sa du", då blev hon arg och nästan skrek det hon sagt en gång till. Och en gång skrattade en läkare åt mig när jag hade inflammation i slemhinnorna i halsen så jag knappt kunde äta. "ja men det går över så småningom" va det enda han sa. Grr! Så det känns sådär att gå till läkare. Hehe!

2011-03-20 @ 13:19:03
Nina

Det va från mig / Nina :)

2011-03-20 @ 13:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback