Polsk riksdag

Så idag var det dags för introduktion av delkurs 1. Förväntningarna var höga.

Läraren var helt ok, liten tystlåten så man fick verkligen spetsa öronen. Han tog inte heller någon rast i halvtid så man blev ganska seg mot slutet.

Efter föreläsning 8-10 fick man vänta till 13 då vi skulle ha seminarium. Jag passade på att ta en promenad i solskenet, ända bort till Ö&B för att köpa matlådor.

13-14 hade vi polsk riksdag. Jag började med att gå till fel klassrum så jag kom försent. Det var meningen att vi skulle gå igenom delkursen och hur inlämningsuppgifter m.m. ska se ut. Det slutade med att alla pratade i munnen på varandra och var oense.

Sedan tidigare var vi indelade i mindre grupper med 3-4 i varje. Nu skulle vi 5 i varje grupp vilket många tyckte var tvärdumt ur bedömningssynpunkt. Hur ska någon kunna bedömas enskilt i en grupp på 5 (tilläggas bör att det var skriftliga uppgifter). Andra tyckte att man fick göra sitt bästa och hjälpas åt i gruppen.

Sedan kom problematiken med hur de nya grupperna skulle fördelas, om någon grupp var tvungen att splittras och bla bla blaa. Man kan ju bli trött för mindre.

Vi kom fram till att vi ska avvakta till fredagens föreläsning för att se om de ändrat gruppantalet. Annars får vi väl splittra oss på något sätt. Jag skulle tycka att det var kul och träffa lite nytt folk och höra nya åsikter.

Ja, ja. Vi får se :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback