Skumma telefonsamtal

I morse strax efter 8 ringde min mobil. När den ringer så tidigt blir jag automatiskt misstänksam. Numret var långt och det brukar betyda telefonförsäljare, alternativt ett sånt där läskigt betalnummer.

Jag la på och googlade på numret. Det kom fram att det gick till Västra Götalands landsting. Varför skulle de ringa mig?

Vi åt frukost och gjorde oss iordning. Precis när vi ska kliva på bussen så ringer mobilen igen. Jag klickar igen. Den här gången var det ett liknande nummer. Sista siffran skilde.

På föreläsningen ringer mobilen igen, den här gången låter jag det ringa klart och efter en liten stund får jag ett sms från mobilsvar.

I pausen kollar jag mobilsvar. En kvinna pratar, hon kallar mig Nina och att hon hört att jag varit inne på akuten. Hon hade varit upptagen och hade därför inte kunnat ringa, nu ringer hon för att säga att hon hört mina meddelanden. Hon säger även att vi ju kommer att ses på tisdag.

Lite läskigt är det att höra någon prata så här till mig, även om det ju inte var mig hon ville nå...

Så Nina, i Västra Götaland: Jag hoppas att du inte var inne på akuten för något jätteallvarligt och din läkare/terapeut/kompis har hört dina meddelanden!

Kommentarer
nina

hehe, wierd!

2011-01-27 @ 17:05:57 | http://stuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback