Filosofier 2

Så var jag hemma igen då, skönt :) Ska renskriva nu och sen bär det iväg till Friskis för lite medeljympa.

Har ni tänkt på det här med årstider? Att de är sådär "lagom" långa så att man börjar längta tills nästa årstid kommer.

Som vintern till exempel. I år har vi haft supertur med vit jul och kallt och snön har legat länge. Men visst börjar det krypa lite i en, man är lite sugen på att slippa vinterjackan och börja cykla igen.

Våren är ju fantastisk. Allt vaknar igen efter vintern, men visst börjar man framåt april, maj längta efter att kunna ta av sig vårjackan och gå i shorts och linne.

Samm med hösten. Fantastiska färger och lite mysigt att kura inomhus med tända ljus. Sen när alla löv är borta från träden och det inte gör annat än regnar längtar man till vintern.

Den enda årstiden som man kanske inte vill ska sluta är väl sommaren. Samtidigt som det kanske är skönt att komma in i vardagsrutinerna igen.

Visst är det lite såhär? Håller ni med?

Ganska fantastiskt hur världen fungerar :)


Kommentarer
Em

Jag tyckte det kändes lite så när Egoina växte upp också, precis när man hade vant sig vid hennes nua utveckling och det började bli lite väl jobbigt, så gick det över i en ny fas. Hahaha, jag kom på det nu, för jag har tänkt på samma sätt med det som du gör med årstider.

2010-01-27 @ 17:30:00 | http://egoinasmamma.nu
Nina

Jag håller med fullständigt :)

2010-01-28 @ 13:31:40 | http://stuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback