Sjukast?

Måste bara berätta om en sjuk grej som hände tidigt i söndags morse...

Jag och Johannes bodde över i Karlskoga. Eftersom det är en smal säng där så sover Johannes på en madrass på golvet.

Hur som helst. Plötsligt vaknar jag av att det prasslar som sjutton. Efter lite orienterande hittar jag mina glasögon och ser att det är murgrönan i fönstret som är på väg ut genom just fönstret. Jag ställer mig upp och säger "Vad är det som händer?", då slutar prasslet. Jag vickar på persiennerna och tycker mig se något rött försvinna bort. När jag tittar vad som hänt så ser jag att murgrönan är ute ur krukan, krukan ligger liksom inkilad mellan fönstret och fönsterbrädan inne.

Mathilda blir skiträdd och knuffar på Johannes som sover på som inget hänt.

Vi funderar en stund på om vi ska öppna ytterdörren och se efter, men eftersom min fantasi drar iväg och tror att det är en mördare där ute så struntar vi i det. Jag låg vaken ett tag till innan jag lyckade somna om...

På morgonen efter ser vi att det ser ut som fingeravtryck på fönsterblecket.

Den bästa förklaringen till det som hände är nog dock att det var en skata i röd regnjacka som hade flugit fel. Så säger vi.

Kommentarer
Nina

Haha! Usch va läskit!! Ha så kul på cykelturen! :)

2010-07-27 @ 10:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback