Så var det vinter igen

Och som vanligt sedan nya bussbolaget infördes så står busstrafiken still. Fick veta nu på morgonen att jag hade världens tur igår. Jag åkte hem vid tre och bussen var kanske bara 5 min sen. Efter fyra gick det tydligen bara utför och vid sex-tiden ställde de in all busstrafik. Folk var fast på en massa ställen. Dessutom gäller tydligen inte resegarantin vid "kaosartade" förhållanden som tydligen 10 cm nysnö innebär. Bussarna kör på året-runt-däck och slirar som attan.

Jag kan förstså att det blir förseningar vid första snön, men med tanke på hur det var förra vintern så tycker man ju att de borde lärt sig något...

Johannes börjar kl. 8 idag och kom tydligen med på någon buss. Jag tror att det är tveksamt om han kommer i tid dock. Bussarna har tydligen inte kommit igång än och går inte enligt tabell.

Det känns ändå lite skönt att jag bestämt mig för att hänga hemma idag. Orsaken är inte lika rolig, jag är sjuk. Imorgon är det värdutbildning och en riktig heldag på uni som det vore lämpligt om jag var med på. Hoppas hoppas! Ska sova lite middag sen och hoppas på att förkylningen försvinner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback