Tv4:s nya halv åtta-underhållning

Jag borde egentligen plugga lagbok just nu. Min halvtimmes-paus blev till en timme och snart måste jag börja göra lunch.

Nåväl, jag "ska bara" blogga om tv4:s nya program innan jag återgår.

Vanligtvis halv åtta mån-tors så har det fantastiska programmet halv åtta hos mig gått. Programmet har gått ut på att 4 okända människor träffas och lagar mat. På måndagen är man hos en av personerna, tisdag hos nästa osv. Vid slutet av varje program så betygsätter de som varit gäster maten och värdskapet på en skala från 1 till 10. I torsdagens program koras en vinnare som får 15 000 kr.

En mycket trevlig programidé som Johannes och jag följt hyfsat mycket.

Nu har denna underhållning lagts ner och ska istället flyttas till kl 8 en vardag i veckan och det ska istället vara kändisar som lagar maten.

Hur som helst. Igår såg vi första avsnittet på det som ska ersätta matlagningsprogrammet. Håll i er nu. De behåller samma idé, men istället för att betygsätta en middag så ska man betygsätta bröllop! 4 brudar går på varandras bröllop och betygsätter sedan dagen.

Min första åsikt är: smaklöst. Det är smaklöst att sitta och betygsätta en persons viktigaste dag. Vidrigt.

Jag ska försöka titta igenom hela veckan för att se om det blir liiite bättre. Det ska även bli spännande att kika på kändismatlagningen. Kan dock tycka att det känns lite tråkigt, själva grejen var ju att det var okända människor.

Vad tycker ni?


Tummen ner säger Mathilda till 4 Bröllop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback