SkolkMathilda

Först och främst vill jag bara säga att jag inte är en sån där person som skolkar titt och tätt och om jag skulle göra det så är det ofta i samband med ett lätt dåligt samvete.

Så är fallet idag. Igår hade vi en föreläsare mellan 10-15. Jag upplevde föreläsningen som ineffektiv. Hon hade kunnat snabba på det hon föreläste om. Idag är jag istället hemma och sammanfattar lagtexten som hon skulle gått igenom. Så det så. Dessutom var hon inte särskilt rolig att lyssna på, hon hade en gäll röst och skrek in i micken (när den fungerade). Jag orkar inte riktigt med det idag.

Imorgon är det dessutom jobb hela dagen och då är det skönt att få allt skolarbete fixat idag. Så det så.

Om jag får fortsätta på skolspåret så är jag lite lätt irriterad över att någon gått in och ändrat schemat den 7/2 och inte meddelat detta någonstans. Som tur var hade en klasskompis kollat schemat och igår fick jag reda på att de lagt till en timme på föreläsningen på fredag (10-16 istället för 10-15).

Har en känsla av att det inte är så många som sett detta och jag vet att många åker hem över helgen. Kan alltså vara smart att informera om sådana ändringar. Mathilda skickade precis ett mail till ansvarig lärare...

Börjar bli lite småtrött på oorganiserade föreläsningar och noll informationsflöde. Hur svårt kan det vara!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback