Tisdagshäng

Idag har jag hängt på stan med Sigurd. Elin vill shoppa och jag hoppade in som barnvakt. Det var inte så krångligt eftersom han sov mestadels av tiden.

Vi gick på promenad mot stadsparken och jag kollade på "konst". I Örebro just nu så är det en utställning som heter Open Art. Det är "konstverk" över hela stan av varierande form och storlek. Notera citationstecknen, för jag tycker inte att det är mycket som kan kallas konst.

Titta här till exempel:


En buss med sten? Konst(igt)?

De har även placerat ut dockor på flera ställen. Om man inte tittar jättenoga så ser de verkliga ut, en del liksom halvhänger/sitter och ser inte ut att må så bra ut. De har även hissat ner en DC3:a (krigsflygplan) i Svartån, detta ska sedan flyttas till ett dagis(?). På stortorget håller de på och smäller upp något gigantiskt av något som liknar jätte-glasspinnar.

Vet inte om jag vill att mina skattepengar ska gå till det här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback