Nya tapeter innan sommaren?

Som några kanske vet så ska vi få omtapetserat. Detta började vi prata om med bovärden redan innan jul. Då bestämdes det även att vi skulle få nya golv och att vi fick välja dessa innan jul och tapeter efter nyår. Helt ok med oss. Men, ingen hörde av sig så vi fick höra av oss och kolla när vi fick välja tapeter. Tapeterna valdes (minns inte när, antagligen i februari, snön låg kvar) och vi började vänta. Sådär i mitten på april tyckte vi att vi väntat ganska länge så jag mejlade bovärden. Jag fick ett trevligt besked, han hade beställt i början på mars så det borde inte dröja så länge till. Jag fick även ett nummer till målaren så att jag kunde dubbelkolla med honom.

Nu är vi i mitten på maj, vi har inte hört nåt eller sett några tapeter. Jag mejlade återigen bovärden i förra veckan, men inget svar. Idag ringde jag (igen) både målare och bovärd och för ovanlighetens skull så svarade båda två.

Först pratade jag med målaren och berättade hela historien. Han sa att de skulle ha möte med bovärden på fredag och bestämma vilka som skulle få nya tapeter innan sommaren(!). VA FAN! Vad hände där!? Det beställdes i början av mars och nu kanske vi inte får innan sommaren. Målaren frågade om jag hade panik, jag svarade att det hade jag inte men jag tycker att vi väntat ganska länge nu. "Då har du alltså panik", sa han. "Idiot", tänkte jag.

Iallafall så sa han att han ju nu visste hur jag kände och skulle ta med sig det.

Jag ringde även bovärden för att stämma av att han också visste hur jag (vi) kände. Vår bovärd är ganska bra på att berätta saker och denna gäng berättade han att när det är fint väder så måste man måla plåt och andra utegrejer först. Jag berättade dock allt igen och sa att vi förväntar oss att ligga ganska långt fram på deras "tapetlista".

Jag tänker nog ringa på måndag och höra vad de bestämde...

Nu har jag tjatat iallafall så vi får hoppas på att det blir tapeter innan sommaren. Jag är sååå inredningssugen. Johannes har sagt att jag får inreda sovrummet. Jag tänker orientaliskt : )




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback