Bildblogg från kungabesöket

Vi fick minsann se kungen idag. Han var mycket nöjd över att få säga "kära örebroare" till rätt ortsbefolkning =) (För er som inte fattar, sök på youtube kungen+arboga så borde ni hitta rätt).

Här kommer lite bilder från festligheterna. Jag är fotograf och bilderna är MINA!


Daniel och Victoria strålade precis som de gjorde på bröllopsdagen.

Som sagt. Det skämtades ganska frisk om att Daniel ju egentligen är örebroare eftersom han bodde där de första 3 åren av sitt liv och det ju är de åren som formar en som människa =)

Vi stod liksom till höger om där kungafamiljen satt. Jag stod på tå med armen uppsträckt över folkmassan för att kunna ta kort. Oftast blev den där jäkla stången ivägen...

Kungen höll ett tal. Den här bilden togs precis efter att han sagt "kära örebroare" upptäckte jag efter att ha sett en film av talet på aftonbladet TV.

Silvia var hur fräsch och snygg som helst i knallrosa. Madde och Carl-Philip skymtar i bakgrunden.

Efter kungens tal åkte kungafamiljen därifrån och typ alla i publiken också. Festligheterna skulle fortsätta på scenen och stackars Herman Lindkvist som stod och berättade om Bernadotte-ätten fick stå kvar nästan själv...

Kommentarer
Nina

Fina bilder ju :)

2010-08-22 @ 11:08:30
Svorskan

Vad roligt! Jag har aldrig varit sån där som tycker det är JÄTTEROLIGT med kungliga, men Viktoria och Daniel fascinerar mig faktisk.

Sv: Jag censurerade bilden i paint. Inte för att det fanns något på bilden att censurera precis, eller kanske just därför. ;)

2010-08-22 @ 11:57:09 | http://svorskan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback