Baka baka liten kaka

Här kommer lite bilder från helgen. Jag var ledig vilket oftast betyder bakning av något slag. Just den här helgen blev det tunnbröd och snickers-kakor. Bilderna är från kakbaket.


Ok. Så här ser jag ut när jag bakar. Fullständig koncentration.

Först blandar man honung och jordnötssmör. Detta ska koka!

När det har kokat ska cornflakesen i. Noggrann måste man vara.

Sisdär ungefär

Typ så här ser det ut när det är honung, jordnötssmör, kokos och corn flakes blandat. Och vad ser vi till höger? Choklad såklart!

Smeten läggs i en form. Förslagsvis rektangulär, men har man inte det går det bra med rund. Sen ska det smetas choklad på!

Återigen. Noggrant! Inget spill och ingen missad fläck!

Det finns ingen färdigt-bild, men gott blev det. Tack till Lovisa som vi fick receptet av!

Kommentarer
Em

Vad underbart gott det ser ut!! Och utan att ljuga (jag lovar) så går jag igång på sånt här, så jag skulle kunna äta hälften i loppet av en halvtimme. Tro mig när jag säger att jag är glad jag inte kan baka. :D

2010-03-03 @ 18:48:26 | http://egoinasmamma.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback