Ny vecka

Så var det måndag igen.

Helgen har varit superskön. Jag kom äntligen iväg på träning, danspass i lördags. I lördags kväll kom några Friskistjejer över och vi kollade på melodifestivalen.

Igår var det en skön, soft söndag. Jag var iväg och jobbade några timmar och sen fortsatte softandet. Solsidan har numer blivit en söndagsrutin. Första säsongen har vi i princip inte sett alls, men nu har vi gett oss den på det. Det är nog jag som har mest problem med att se på det. Typ när Ove håller på och härjar, jag KAN INTE titta. Skämskudde fram!

Idag är det halvdag plugg som gäller. Imorgon är det första riktiga seminariet. Klassen är indelade i mindre grupper och dessa grupper är indelade 2 och 2. Varje par inleder seminariet med att gå igenom något särskilt kring seminariets tema och den här gången är det jag och en till som ska inleda.

Seminariets tema är vem arbetsgivaren får anställa och jag och en till ska prata lite extra om åldersdiskriminering. Dessutom har vi ett antal övningsuppgifter som vi ska lösa. Jag har väl lyckats sådär. Det är sjukt kul med arbetsrätt, men även sjukt svårt!

Dagen avslutas med ett ideellt värdpass på Öster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback